Zoekmachine optimalisatie steeds belangrijker

Alhoewel er heel erg veel te zeggen is voor adverteren in zoekmachines, is er een zeer groot deel van de mensen die nooit op een advertentie klikt. De advertenties staan aan de top van de resultaten en er dient per klik afgerekend te worden.

Dat kan flink in de papieren lopen, terwijl de kwaliteit van de kliks over het algemeen lager is dan bij organische resultaten. In Google is dit vooral het geval. Hierdoor is zoekmachine optimalisatie nog steeds altijd enorm belangrijk om te blijven doen, ook als u al adverteert in Google. Er zijn diverse manieren om uw business op de eerste pagina te krijgen in de zoekresultaten voor belangrijke zoekwoorden.

Zorg voor goede content bij zoekmachine optimalisatie

Goede content is altijd de basis van een goede zoekmachine optimalisatie campagne. De content op uw website moet ten eerste ten alle tijden uniek zijn. Het is dus niet de bedoeling dat u artikelen van het internet kopieert en op uw eigen website zet. Unieke content is dus enorm belangrijk, maar de content moet ook goed zijn. Van hoge kwaliteit dus. Alhoewel de lengte van de artikelen niet direct een effect heeft, is goede content doorgaans wat langer.

Zorg bijvoorbeeld voor artikelen op uw website waar mensen echt iets aan hebben. Een how-to artikel is bijvoorbeeld een goed voorbeeld of een onderwerp compleet uitdiepen is ook geen slecht idee. Doorgaans wordt aangeraden om artikelen van minimaal 300 woorden op de website te plaatsen, maar meer is eigenlijk altijd beter. Als u uitgaat van artikelen tussen 300 – 1000 woorden (ja dat is een heel breed spectrum) dan zit u altijd goed!

Ook verwijzingen van andere websites zijn belangrijk

Alhoewel uw website natuurlijk in de beste conditie moet verkeren, is het tevens enorm belangrijk om veel maar vooral hoge kwaliteit verwijzingen vanaf andere websites ontvangt. Bij SEO worden dit ook wel links genoemd. Een link is een verwijzing van een andere website naar die van u. Dit is misschien nog wel belangrijker dan een goede content strategie op uw website, maar het is wel belangrijk dat deze content op uw website eerst in orde is en goed is geoptimaliseerd. Als dat namelijk niet het geval is, dan hebben de links vaak ook geen enkel nut. Het is dus een combinatie van beiden.